Polski Rejestr Statków podpisał dziś umowę o współpracy z Rejestrem Żeglugi Ukrainy. To pokłosie zawartego w ubiegłym roku Memorandum of Agreement (MOA), w ramach którego Polskie Forum Technologii Morskich oraz Ukraiński Klaster Morski podjęły ambitną inicjatywę modernizacji przemysłu stoczniowego pogrążonego w wojnie kraju.
Polskie towarzystwo klasyfikacyjne poszerza zasięg swojej działalności, zakładając oddziały i przedstawicielstwa oraz lokując indywidualnych specjalistów w różnych krajach. W pierwszej połowie tego roku PRS rozszerzył swoją sieć serwisową o dwie nowe lokalizacje: Maracaibo w Wenezueli i Batam w Indonezji.
Dyrektor chińskiej filii Polskiego Rejestru Statków, Leszek Pokora, brał udział w uroczystości z okazji ustanowienia Międzynarodowego Stowarzyszenia Armatorów w Pingtan w Chinach.
Odpowiadając na potrzeby rosnącego rynku bezzałogowych systemów powietrznych Polski Rejestr Statków S.A. uzyskał, jako pierwsza jednostka w Polsce, akredytację krajowej jednostki akredytującej (PCA) na zgodność z europejskimi przepisami, dotyczącymi dronów przeznaczonych do eksploatacji w kategorii otwartej, w tym rozporządzenia (UE) 2019/945.
Polski Rejestr Statków (PRS), jedyne polskie towarzystwo klasyfikacyjne, świętuje 85 urodziny. O historii instytucji przypomina wystawa, którą od piątku 16 lipca do 29 października można zobaczyć na pokładzie statku – muzeum Dar Pomorza przy Skwerze Kościuszki w Gdyni.
1 października 1970 r. Polski Rejestr Statków został członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Instytucji Klasyfikacyjnych (International Association of Classification Societies IACS), które zostało powołane do życia we wrześniu 1968 r. O przyjęciu PRS do Stowarzyszenia decydowały reputacja wynikająca z jakości klasyfikowanej floty, publikowanych Przepisów oraz najwyższy inżynieryjno-techniczny poziom instytucji. Członkostwo PRS w IACS miało znaczenie z perspektywy ewentualnego włączenia PRS do klauzuli klasyfikacyjnej ubezpiecz
Turbiny wiatrowe są obiektami powszechnie spotykanymi na terenie niemalże całej Polski. Ich budowa na obszarach morskich jest dopiero planowana. Warto jednak wskazać, że od ponad 15 lat polskie przedsiębiorstwa dostarczają swoje innowacyjne materiały, wyroby, urządzenia i usługi dla wymagającej zachowania najwyższych standardów branży OZE, w tym morskich farm wiatrowych (MFW), umiejscowionych głównie w Europie Zachodniej.
Polski Rejestr Statków ma nowy zarząd. Na stanowisko prezesa zarządu powołano ponownie Andrzeja Madejskiego, członkiem zarządu, jak w poprzedniej kadencji, pozostaje natomiast Dariusz Rudziński. Jak podaje PRS, przed zarządem VIII kadencji bardzo pracowite miesiące i lata. Będzie to czas zwiększania konkurencyjności oraz wzmacniania pozycji PRS.
Z dniem 01.01.2020 r. wchodzą w życie nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej - stanowiące aktualnie największe wyzwanie ekologiczne dla statków eksploatowanych w żegludze międzynarodowej.
Polski Rejestr Statków zaprasza do udziału i odwiedzenia swojego stoika podczas Międzynarodowych Targów Budowy i Wyposażenia Statków, Maszyn i Technologii Morskich, które odbędą się w dniach 4-7 września 2018 r. w Hamburgu.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce